Tuesday, March 29, 2011

rindu seyh zaman kecik kecik dulu :(

kan best ada doremon kat tepi aku ni . aku nak mintak alat dia yang boleh kembalikan kita jadi kecik balik . tapi memang tak ah . mana ada khayalan terlampau macam gitu jadik kenyataan . rindu time kecik . aku ni anak sulung , maybe la pengalaman aku tak se best budak2 lain . tapi merasa gak aku main ting ting , main congkak , main tangkap2 anak ayam . rinduuuuuu :(

aku ingat lagi , aku ngan adik lelaki aku yang nombor dua tu , Amir , memang rapat sikit . so banyak games aku main ngan dia . dulu dulu ,  aku tangkap anak ayam kecik yang comel tu pastu genggam . Amir pun ikut gak . aku wat rancangan jahat . aku gi selam anak ayam tu dalam longkang . Amir pun ikut . haha bodoh je time tu . kesian anak ayam tu . kuyup dia . hari bertuah , aku selam sampai dia mati . jahat & sadis gila . ala budak2 kan . kadang2 aku genggam anak ayam tu sampai mati . ya Allah , ampunkan dosa aku time kekecik dulu .

dulu nenek aku selalu sakit , so , mak aku selalu pergi rumah nenek yang aku panggil Tok . Atuk aku aku panggil Tok Ki . depan rumah Tok aku ni ada bangsal tau . kat situ lah tempat aku main masak2 . aku sanggup pergi kat semak2 carik daun2 yang nampak elegan dan rare . haha . pastu ambik tempurung kelapa kat jiran depan rumah , ambik batang eskem tu buat jadi sudip . masak2 sampai aku bosan . watak aku konon2 jadi chef la kat depan tibi . membebel sorang2 . " selepas masukkan daun salad , kita kacau perlahan2 bagi sebati bahan bahan ini " . hahaha . yang peliknya , aku suka main sorang2 . yela , takkan nak ajak adik2 aku yang jantan2 tu main jugak . mengamuk dorang . hahaha .

pastu bila aku dah darjah 1 camtu , abah belikan kitorang adik beradik ni  tape game . tahu tak game tape ni ? femes tau dulu2 . ingat lagi , abah pernah beli tape yang ada 100 jenis games tu . dalam tu ada mario , mickey mouse , tetris , mcm2 lagi la . kat adik2 , abah beli tape power rangers . macam biasa , aku main gak . pastu mesti gedik nak pilih kaler pink . adik aku Amir minat yang silver sebab ketua , adik aku Alif minat kaler itam . so takde pergaduhan la berebut power rangers . tapi mesti ada gaduh pasal power rangers sape paling hebat . hahaha . rindu time kecik2 dulu . mak aku suka main tetris . time petang2 mesti dia main , time aku ngan adik2 berkejar kejaran kat luar rumah . ha lagi satu , abah beli tape game tu sekali dengan pistol pe jadah tah , untuk main tembak2 burung . aku tangan bengkok , jarang la dapat aim . haha

aku cilok kat google . mende ni la tape game tu . selalu kitorang adik beradik berebut joystick . hihi
psst : aku pernah jahanamkan tape lumba kereta cos aku sakit hati ngan adik aku . asyik dia je nak main ! eee


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my pet