Wednesday, March 30, 2011

kawan ke kalau macam ni ?

morning . harini aku semalaman berjaga . hati aku gundah gulana ni . haih . bagi aku , takde masalah paling berat melainkan masalah hubungan ngan kawan ni . kalau dengan aweks or balaks , alah pedulik apa kan . kalau ngan famili , ala esok esok elok la balik . sedarah sedaging kan . tapi kalau bab kawan ni , haih , mengeluh panjang aku . aku bukanlah nak cakap aku ni terlampau BAIK takde wat salah kan , tapi camtu la . memang aku tak rasa pun aku wat salah kat dia . oke stop aku tahu korang rasa menyampah kat statement ego aku ni . aku tukar aku tukar . aku tak cari pun masalah ngan dia tapi apahal dia nak initiate cold war ngan aku lak ni ? pelik sungguh manusia sekarang .
tiga jenis KAWAN yang aku paling benci + menyampah + meluat . korang nak tahu tak ? aku rasa bukan aku je rasa sakit hati , korang pun mesti sakit jiwa gak kalau ada KAWAN cam ni .

JENIS PERTAMA >>>  KAWAN BERKEPENTINGAN SENDIRI
- ha , pesen kawan camni baik toksah wat kawan la . tak kenang budi , penting diri , narcissistic , kedekut , malas , ni semua tergolong dalam kategori ni . ni la pesen kawan yang bila assignment dia tak siap , kita kena gi tolong , bila kena kat assignment kita , dia buat bodooo je . macam takde benda berlaku . pesen ni jugaklah bila time dia nak tidur , wajib tutup lampu and jangan wat bising , kalau tak dia mengamuk hempas pintu pastu esoknya wat muka huduh macam burung belatuk . time kita lak , dialah raja memekak . boleh rotate playlist lagi lagu2 dalam enfon dia , punyalah lama pasang lagu . mangkuk2 ni jugaklah yang bukak tutup lampu time kita tidur nyenyak cos penat seharian pergi study group . kawan camni susah woo nak detect . pas kawan lama2 baru kita nampak belang dia ni . haa , pesen camni memang menyakitkan hati . bila bercakap , kita kena dengar je apa dia membebel . time kita nak cakap , memang dia buat tak tahu . pastu orang camni agak mengira . semua dia nak ungkit bila dah gaduh . pastu suka buat statement menagih simpati bila dia rasa terpinggir . hak tuih aku benci kawan camni .




JENIS KEDUA >>> KAWAN MAKAN KAWAN
- ni memang stok2 parasit ni . yang pesen camni lah boleh pecah belahkan kita dengan kawan2 yang lain . kawan camni biasanya bukan jenis dominan . dia ni jenis follower . tapi dalam blur blur dia ni , dia ni memang berbisa . peh kalau sekali kena , memang kaw kaw . pesen ni la yang selalu main fitnah2 kita dari belakang . pesen hat ni jugakla yang selalu rampas2 aweks n balaks . memang terbaik . pastu dia nni boleh dikategorikan munafik gak la . depan dia cakap lain , belakang kita dia laga lagakan kita ngan budak lain by twisting the stories . aku dah kena dengan budak perangai camni . serik serik . memang berbahaya sungguh orang camni .



JENIS KETIGA >>> KAWAN BERSIFAT PENGKRITIK DAN MENGHAKIMI
- actually aku tak kisah sangat kalau kawan pesen berlagak ke cakap besar ke . it can be considered as okay UNTIL dorang suka wat comparison between dia ngan kita ni . " weh kau pakai baju ni nampak miskin la . cuba tengok aku , nampak macam hero remaja tau " . tak ke sakit hati dengar ayat camni ? panas beb . hei boleh pergi mampos jahanam la dengan kebagusan kau tu . bukannya boleh wat lauk nasik pun . aku paling benci la orang style camni . dia ingat dia kritik2 orang ni , dia tu hebat sangat ke ? dah takde medium lain lagi ke ? at least , lembutkan laa bahasa tu . aritu aku pernah dengar someone cakap kat sorang budak free hair , " kau tau tak , tak pakai tudung ni hina dari pelacur ? pelacur tu bukak aurat dapat duit . kau ada dapat ?" wei aku nak tanya ni , ni ke cara nak nasiht kat orang ? lagi budak tu memberontak , adalah . suka sangat judge orang . aku tak suka . aku rea kawan ngan kambing dari kawan ngan orang jenis camni . kritik2 jugak , hati orang kenalah jaga . takkan basic camtu pun nak kena ajar . kita kan lahir di Malaysia , penuh adab dan sopan , susah sangat ke nak cakap baik2 ? satu lagi , tak payahla nak judge2 orang ni , just berprasangka baik je . ni tak , nampak je budak tu gedik2 sikit terus cakap , " haa ni mesti takde dara ni ." haha , typical sangatlaaaa .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my pet